Divine is meer dan een basketbalvereniging: “We willen ook leuke activiteiten neerzetten”

Al jarenlang is Divine aangesloten bij de Schoolsportvereniging. De basketbalvereniging is via de Schoolsportvereniging actief in de wijken Schiemond en het Nieuwe Westen. In Schiemond staat trainer Nick Assenbroek voor de groep. De Rotterdammer is naast basketbaltrainer ook actief als gymdocent bij één van de aangesloten scholen, namelijk bij OBS Dakpark. Zijn passie en liefde voor basketbal brengt hij over op de kinderen.

‘’Afgelopen week hebben veel kinderen, die via de Schoolsportvereniging sporten, meegedaan aan onze familiedag. Dit is een dag dat kinderen onderlinge wedstrijdjes spelen en waar ook veel ouders/verzorgers komen kijken’’, zegt Nick. ‘’De kinderen hadden hun eerste ervaring gekregen door wedstrijden te spelen tegen onze peanuts (beginnende basketballers, red.). Door wedstrijden te spelen tegen andere kinderen, leren en ervaren zij hoe het is om een vergelijkbare competitiewedstrijd te spelen.’’

Herhalen

Het idee voor een familiedag is ontstaan in de coronatijd en blijkt een absoluut succes. “We willen voor de zomervakantie nog een editie organiseren. Uiteindelijk is het idee dat de kinderen mee kunnen in het reguliere aanbod bij de sportvereniging en officiële wedstrijden gaan spelen in de competitie.’’
      De trainer van Divine heeft ook plannen voor komend seizoen: ‘’Door mijn ervaringen met basketbal op hoger niveau en mijn netwerk, zie ik regelmatig nieuwe ideeën voorbij komen. Bij Divine spelen we daarop in om leuke activiteiten neer te zetten.’’

Wil jij ook een proefles basketbal volgen? Meld je dan hier aan!