SSVeesten kleuren de gymzalen en pleintjes in de Rotterdamse wijken

Van kickboksen en dansen tot voetballen en schaken. In september en oktober organiseerden we door heel Rotterdam weer verschillende SSVeesten. In gymzalen en op pleintjes konden kinderen op een laagdrempelige wijze kennismaken met verschillende sporten van de Schoolsportvereniging (SSV). De SSVeesten brachten honderden kinderen na schooltijd in beweging én leverden extra lidmaatschappen op voor de verenigingen.

Verschillende sportaanbieders stonden klaar om proeflessen te verzorgen. Elk kind kon zijn of haar passie ontdekken. Voor sommigen was het hun allereerste keer met een tennisracket in de hand, terwijl anderen droomden van het scoren van een doelpunt in het voetbalveld. In totaal zijn er negen SSVeesten opgezet: Het Oude Westen, Oud Charlois, Kloosterbuurt, Bospolder-Tussendijken, Spangen, Beverwaard, Tarwewijk, Bloemhof en Carnisse.

Populair bij de kinderen: kickboksen. Op het Taandersplein krijgen de kinderen les van Thijs van Balrak Sport Consultancy.

Jeugdfonds Sport & Cultuur en Sportspullenbank

Op een aantal locaties was de Sportspullenbank Nederland ook aanwezig. De bank zamelt tweedehands sportkleding en -materialen in en stelt deze beschikbaar via maatschappelijke organisaties aan mensen die te weinig geld hebben om zelf spullen te kopen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan dansschoenen, bokshandschoenen of specifieke kleding die nodig is voor een beoefenen van een sport, zoals een judopak.
      Het Jeugdfonds Sport & Cultuur Rotterdam was op diverse locaties ook aanwezig met een stand om kinderen en ouders/verzorgers te informeren. Het fonds maakt het mogelijk dat kinderen en jongeren uit gezinnen met weinig geld, toch mee kunnen doen met sportieve activiteiten. Voor die kinderen en jongeren betaalt het fonds de contributie / het lesgeld en in sommige gevallen de benodigdheden zoals voetbalkleding of dansschoenen.

Schaken was één van de sporten waaruit kinderen konden kiezen.