Online aanmelden werkt ideaal voor ouders en sportaanbieders

Sinds een paar jaar zien we een flinke groei in de aanmeldingen via de website van de Schoolsportvereniging. Dit komt doordat we hier actiever promoten via bijvoorbeeld de flyers met het sportaanbod. Op onze website kun je het sportaanbod filteren per wijk, sport of dag. kinderen (of hun ouders/verzorgers) kunnen zich vervolgens met één klik aanmelden voor een proefles.

Dylan Lorist is de nieuwe wijkcoördinator van Spangen. Hij ziet in zijn eerste weken zijn mailbox vol lopen met aanmeldingen. Dylan: “Het is fijn dat de ouders/verzorgers de website van de Schoolsportvereniging weten te vinden. Ik krijg de aanmelding per mail binnen en bespreek dit dan met de vereniging. De vereniging of ik neemt contact op met de ouder/verzorger en wij geven de algemene informatie, zoals de locatie, dag en tijd. Ik krijg veel vragen over hoe veel de contributie kost. Dit verschilt per aanbieder, mochten ouders de contributie niet kunnen betalen dan kan ik ze helpen via het Jeugdfonds Sport & Cultuur.”

Ook Jordy Verbeek, eigenaar van Jorrrfit en aangesloten bij SSV Bloemhof, is blij met de extra aanmeldingen: “Vanuit het contact met de wijkcoördinator of gymdocent van de aangesloten scholen krijg ik aanmeldingen binnen. Als er een digitale aanmelding binnenkomt, schakelt de wijkcoördinator met mij en bel ik de ouder nog na of alles duidelijk is en of ze er zin in hebben. Via deze manier zijn er al meerdere kinderen bij mij aan het sporten.”

Ook benieuwd naar het sportaanbod in jouw wijk? Klik dan hier.