Geen geld? Toch sporten!

Wilt uw kind lid worden van een sportvereniging? Bent u zelf niet in staat het lidmaatschap te betalen? Dan kunt u terecht bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dit fonds kan een lidmaatschap vergoeden voor kinderen van 4 t/m 17 jaar in Rotterdam.

Wat is het Jeugdfonds?

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur maakt het mogelijk dat kinderen en jongeren uit gezinnen met weinig geld, toch lid kunnen worden van een sportclub of dans, muziek, beeldende kunst, theater of iets anders creatiefs kunnen doen. Voor die kinderen betaalt het fonds (een deel van) de contributie / het lesgeld. In meerdere wijken waar de Schoolsportvereniging (SSV) actief is maken ouders gebruik van het Jeugdfonds voor het betalen van het lidmaatschap.

Hoe vraagt u Jeugdfonds aan?

Kinderen van ouders die onder de 120% van de bijstandsnorm leven komen in aanmerking voor het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Denkt u dat u in aanmerking komt voor het Jeugdfonds? Neem dan contact op met de SSV-coördinator in uw wijk. Op deze pagina kunt u zien wie de coördinator in uw wijk is. Hij of zij kan de aanvraag voor u indienen of u doorverwijzen naar een intermediair die dat kan doen. Houd er rekening mee dat u uw inkomensgegevens moet doorgeven als u in aanmerking wil komen voor het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Kijk voor meer informatie over het fonds op jeugdfondsrotterdam.nl