Volley Zuid: sterkere jeugdafdeling via SSV

Minder dan twee maanden zijn ze pas bezig, maar de jonge SSV-volleyballers van Volley Zuid én trainer Sharon vormen al een echt volleybalteam. Via de Schoolsportvereniging (SSV) hoopt deze club de jeugdafdeling nog verder te versterken en te laten zien hoe leuk volleybal is.

Met Volley Zuid heeft de Schoolsportvereniging weer een volleybalvereniging binnen de gelederen. Sinds september biedt de club, de enige volleybalvereniging die bij de SSV is aangesloten, haar lessen aan via SSV Pendrecht. En dat is niet zonder succes. Begin van dit schooljaar wierf SSV-coördinator Ruud Vogel (van Lekker Fit!) intensief op alle scholen in zijn wijk en trainster Sharon Breukel van Volley Zuid gaf zelf meerdere clinics. Het resultaat: al 10 nieuwe jeugdleden.

Volleybalfeestje

De trainingen zijn volgens coördinator Ruud al een echt volleybalfeestje. ‘Sharon laat de kinderen niet alleen zweten, maar leert ze op een hele leuke manier de techniek van het volleyballen. Het is echt hartstikke leuk om te zien hoe de kinderen en de juf in zo’n korte tijd een echt volleybalteam zijn geworden.’

Volleybalspeeltuin

Sportplusvereniging Volley Zuid telt ongeveer 300 spelende leden. Er wordt bij de club flink ingezet op de werving van nieuwe kinderen voor de jongste jeugdteams. Twee jaar geleden startte de vereniging daarom met onder meer de volleybalspeeltuin. Daar leren kinderen (van 4 tot en met 8 jaar) de basis van de sport en de trainers laten zien hoe leuk een vereniging kan zijn. De speeltuin leverde al een hoop nieuwe leden bij de jeugdafdeling op.

Jongens

De SSV-trainingen van Sharon zijn de volgende stap in het traject om de jeugdafdeling verder te versterken en te laten zien hoe leuk volleybal is. ‘Voor het eerst in lange tijd hebben we weer eens een compleet jongensteam, maar we willen graag nog meer jongens binnenhalen op de vereniging. We hopen die ook via de Schoolsportvereniging bij onze club te krijgen.’

Rotterdam Sportsupport

Bij het behalen van haar doelstellingen werkte Volley Zuid afgelopen jaren intensief samen met Rotterdam Sportsupport. Onder meer om deelname aan de Schoolsportvereniging effectief te kunnen inzetten, maar ook bij het geven van clinics op scholen en evenementen en het oprichten van de volleybalspeeltuin. Veel jeugdleden die op die manier zijn binnengehaald, zijn nog steeds lid. Vanuit Rotterdam Sportsupport is bovendien clubkadercoach Dirk Sparidans actief bij de club voor het behoud en de kwaliteit van trainers.

De Schoolsportvereniging is een project van Rotterdam Sportsupport. Rotterdam Sportsupport gaat en staat voor verenigd sporten. Samen met de 346 Rotterdamse sportverenigingen zorgt zij ervoor dat iedere Rotterdammer sportief én maatschappelijk mee kan doen.