Voetbal voor meiden in Delfshaven

Coole voetbaltrucs, afwerkoefeningen op het goal en partijtjes spelen. Voor de meiden van onder andere CBS Mozaïek in Delfshaven is dat dit sinds enkele weken mogelijk. Sportbureau Tino biedt via Schoolsportvereniging Het Nieuwe Westen zaalvoetbal aan speciaal voor meiden.

Voetballen op straat of bij een vereniging is en blijft populair. Zaalvoetbal maakt daarnaast ook zijn opmars. Deze snelle, dynamische zaalsport wordt inmiddels dus ook gedaan via de Schoolsportvereniging in Rotterdam-West.

Zaalvoetbal

Martin Kristelijn (eigenaar van Sportbureau Tino) wil zoveel mogelijk kinderen kennis laten maken met zaalvoetbal: ‘Voor jongens of meiden is futsal een mooi alternatief om of naast het reguliere veldvoetbal te doen of juist in plaats van. Niet alle kinderen hebben de mogelijkheid of willen naar een reguliere voetbalvereniging. Daarom kunnen ze rechtstreeks lid worden bij ons om aan futsal mee te doen. Naast dat futsal een leuke interactieve bezigheid is merk je ook dat de skills, techniek en voetbalplezier in no time verbeteren bij de kinderen die meedoen.’

Direct uit school

Elke dinsdag geeft Martin samen met zijn collega de voetballes aan circa 10 meiden uit de wijk. De kinderen komen direct uit school door naar de gymzaal aan de Heemraadstraat en zijn lid van Sportbureau Tino. Uiteindelijk is het doel dat de meiden ook tegen andere teams uit Rotterdam gaan spelen, zegt Martin. ‘Meer meiden, zeker in de basisschoolleeftijd, hebben behoefte aan een eigen plek of team om te kunnen voetballen. Een enkeling durft het aan om tussen de jongens op het schoolplein of op het veld te gaan voetballen, maar de meesten die het wel leuk vinden laten zich hierdoor toch weerhouden terwijl ze voetbal erg leuk vinden. Futsal is daarom voor deze meiden een uitkomst: ze hebben een eigen plek en eigen leeftijdsgenoten met wie ze in een vertrouwde omgeving en sfeer aan hun voetbal skills en talenten kunnen werken.’

Multisport

Naast het voetbalaanbod voor meiden heeft Sportbureau Tino ook voetbaluren voor jongens, op zijn ‘eigen’ locatie bij Recreatiecentrum Oostervant en geeft hij Multisport-lessen bij de RK Mariaschool via de Schoolsportvereniging.

Ook een voetballes of andere sport proberen? Klik dan hier voor het actuele rooster.