Sportaanbieders tijdens kerstvakantie in actie voor welzijnspartijen

Dat sport en welzijn elkaar kunnen versterken, bewezen meerdere aangesloten sportaanbieders van de Schoolsportvereniging. In de vakantieperiode verzorgden zij de sport- en spelactiviteiten bij verschillende Rotterdamse welzijnspartijen. Voor deze sportaanbieders van de Schoolsportvereniging was dit een mooie manier om zichtbaar te zijn in de wijk, het sportaanbod te promoten en (mogelijk) nieuwe leden te werven.

WMO Radar (Team jeugd) organiseerde in de kerstvakantie diverse activiteiten, waaronder een playground010 sport- en spelmiddag op het Verschoorplein in Tarwewijk. Hier verzorgden Balrak Sport Consultancy, Tempo’34 en Got2Groove – allen aangesloten bij de Schoolsportvereniging in Charlois – de clinics. Voor deze sportaanbieders was dit een mooi moment om het sportaanbod in de wijk zichtbaar te maken voor de kinderen en hun ouders/verzorgers.

Team Toekomst

In Delfshaven maakten ruim 100 enthousiaste kinderen kennis met sportaanbieders van de Schoolsportvereniging in Delfshaven. Tijdens de door Team Toekomst georganiseerde vakantie-activiteiten verzorgden E&N Sport, Rooftop Kings en HC Delfshaven de clinics voor de Rotterdamse jeugd.

Wil je meer weten over onze samenwerking met Team Toekomst? Klik dan hier.

Sonny Noordermeer, projectleider van de Schoolsportvereniging, kijkt positief terug op de sport- en spelactiviteiten: “Het is goed om te zien dat de verbinding wordt gemaakt tussen sport en welzijn. Dit draagt bij aan een hogere sportparticipatie onder kinderen, de zichtbaarheid van sportaanbieders in de wijk en is een kans om nieuwe leden te werven.”

Got2Groove verzorgde het sportaanbod in Tarwewijk. (archieffoto)