SOL en Rotterdam Sportsupport gaan voor duurzaam sporten met ZomerTalent010!

Van 26 juli tot en met 6 augustus organiseert Samen Ondernemend Leren (SOL) ‘ZomerTalent010’. Kinderen uit Rotterdam gaan twee weken lang aan de slag met taal, muziek, kunst, sport, wetenschap, techniek, weerbaarheid en beroepsoriëntatie. Daarbij zoekt SOL zoveel mogelijk connecties met lokale partijen.

Samenwerken

Projectleider ZomerTalent010 Jung Mi van Rootselaar: ‘Wij willen met ZomerTalent010 graag zoveel mogelijk samenwerken met lokale partijen. Vandaar dat we contact hebben gezocht met Rotterdam Sportsupport, omdat zij met de Schoolsportvereniging in bijna alle wijken van Rotterdam zit.’

Doorstromen

Het grote voordeel van deze constructie is dat als kinderen een leuke sport hebben uitgeprobeerd, ze meteen kunnen doorstromen naar het vaste aanbod in de wijk. De Schoolsportvereniging zit namelijk in dezelfde wijken waar ZomerTalent010 dit jaar plaatsvindt. Rotterdam Sportsupport heeft contact gezocht met aanbieders in de wijk van de sporten die worden aangeboden tijdens ZomerTalent010. Op die manier is het gelukt om in alle wijken waar ZomerTalent010 aanwezig is deze zomer een mooi sportaanbod neer te zetten. We wensen alle kinderen uit Rotterdam die mee gaan doen met ZomerTalent010 veel plezier!