OBS Finlandia sluit aan bij de Schoolsportvereniging

OBS Finlandia uit Oud-Mathenesse heeft zich als veertiende school uit Delfshaven aangesloten bij de Schoolsportvereniging. Vorig jaar sloten onder andere CBS De Mozaïek en de RK Mariaschool zich al aan. Met deze nieuwe uitbreiding krijgt de Schoolsportvereniging in Delfshaven nog meer zichtbaarheid in de wijk, om zoveel mogelijk kinderen structureel in beweging te brengen. OBS Finlandia sluit aan bij SSV Spangen. Het streven is om op korte termijn te starten met sportaanbod vlakbij de school.

OBS Finlandia

Gymmeester Joël Roeleveld is enthousiast over de samenwerking met de Schoolsportvereniging. ‘De meerwaarde van de SSV is voor mij dat de drempel naar de sportvereniging lager wordt. Daardoor kunnen meer kinderen actief gaan bewegen. Ook is het voordeel dat de kinderen meerdere sporten kunnen uitproberen. Dit door eerst een proefles te nemen, voordat ze een keuze maken om lid te worden van een sportvereniging. Daarnaast is het voor de sportverenigingen een mooie gelegenheid om meer leden aan zicht te binden. Hierdoor is het voor OBS Finlandia een win – win situatie.’

Meerwaarde

Ook Laurens Verbaan, projectcoördinator van de Schoolsportvereniging in Delfshaven en Feijenoord, ziet de meerwaarde van verschillende scholen die zich binden aan de Schoolsportvereniging: ‘Met de uitbreiding van OBS Finlandia staat de teller inmiddels op 14 betrokken scholen in Delfshaven. Dat is de eerste stap, nu is het vervolgens de taak om die kinderen ook aan het sporten te krijgen na schooltijd. Dat doen we onder andere door sportaanbod te faciliteren vlakbij de aangesloten scholen.’