Koningsspelen: een kans voor verenigingen en scholen

Het is inmiddels uitgegroeid tot een jaarlijkse traditie: De Koningsspelen. Op vrijdag 22 april vindt alweer de tiende editie plaats. Met het door Richard Krajicek gestarte initiatief leveren scholen en sportverenigingen een belangrijke bijdrage aan een sportieve en gezonde samenleving. Doet jouw vereniging ook mee?

Een Koningsmatch is een samenwerking tussen een basisschool en een sportaanbieder met als doel het gezamenlijk organiseren van het sportieve gedeelte van de Koningsspelen. De sportaanbieder kan dit doen door het organiseren van verschillende sportactiviteiten voor de kinderen, het beschikbaar stellen van de accommodatie, het geven van een clinic of het leveren van vrijwilligers. Als school kan je aangeven dat je graag hulp wilt van een sportaanbieder bij het sportieve gedeelte van de Koningsspelen 2022.

Wat zijn de voordelen van een Koningsmatch voor een sportaanbieder?

• Gelegenheid om jouw sport bij kinderen te promoten en/of leden te werven;
  • Mogelijkheid om een structurele relatie op te bouwen met scholen;
  • Maatschappelijke betrokkenheid creëren.

Wat zijn de voordelen van een Koningsmatch voor een school?

• Ondersteuning bij het actieve gedeelte van de Koningsspelen;
  • Gelegenheid om kinderen kennis te laten maken met de sportaanbieders in de buurt;
  • Eenvoudige manier om een duurzame relatie op te bouwen met sportaanbieders in de omgeving.

Hoe werkt de Koningsspelen?

• Geef op deze pagina aan dat je interesse hebt in een Koningsmatch;
  • Na het aanmelden kun je op de ‘Persoonlijke Koningsspelen Pagina’ eenvoudig zien welke basisscholen uit de buurt meedoen;
  • Andersom zien basisscholen op hun ‘Persoonlijke Koningsspelen Pagina’ welke sportaanbieders er in de buurt willen helpen met het sportieve gedeelte;
  • Met één klik kun je contact zoeken met de basisschool.

Let op! Aanmelden kan tot uiterlijk maandag 28 februari. Wees er dus snel bij!

Contact

Heb je naar aanleiding van dit artikel nog vragen of wil je ondersteuning bij het organiseren van sportactiviteiten? Neem dan contact op met verenigingsconsulent Percy Isenia van Rotterdam Sportsupport via p.isenia@rotterdamsportsupport.nl of bel naar 010 24 29 315. Hij helpt je graag verder!