Kinderen ervaren clubleven tijdens wedstrijden

Na langere tijd van afwezigheid komen de toernooien, competities en andere verenigingsactiviteiten weer steeds meer terug. Kinderen die via een Schoolsportvereniging (SSV) sporten kunnen op deze manier echt goed proeven van het verenigingsleven. Naast de trainingen die in de wijk plaatsvinden nemen ze op deze manier ook deel aan andere clubactiviteiten. Hieronder een greep uit de clubactiviteiten van afgelopen weken: een turnwedstrijd van Vol in Beweging, het schaaktoernooi van SV IJsselmonde en een tennischallenge bij Sport Fit Health.

Vol in Beweging turnwedstrijd

Zaterdag 4 juni 2022 was het eindelijk zover. De eerste turnwedstrijd van Vol in Beweging (VIB) na twee lange jaren van lockdowns en beperkingen. De kinderen waren erg zenuwachtig en voor de meeste deelnemers was dit de allereerste wedstrijdervaring. Ook de leiding, begeleiders en jury van VIB moesten weer wennen aan het wedstrijdgevoel.

Ronde 1 en 2 waren de kinderen van de Schoolsportvereniging aan de beurt. VIB geeft turntrainingen aan kinderen via de Schoolsportverenigingen Feijenoord, Lombardijen en Beverwaard. Uiteraard was ook SSV-mascotte Scottie van de partij om de kinderen succes te wensen. Ronde 3 en 4 waren voor de wedstrijdgroepen. Deze hebben al iets meer ervaring, maar ook zij vonden het net zo spannend.

‘Al met al moest iedereen even wennen of was zenuwachtig, maar niets is mooier dan al die blije gezichtjes te zien bij iedereen. Wij van VIB Rotterdam hebben genoten van deze dag en willen iedereen die zich ingezet heeft hiervoor, op welke manier dan ook, bedanken,’ zegt Iris Vrijenhoek.

Schaaktoernooi Schaakvereniging IJsselmonde

Aan de gefronste wenkbrauwen en de handen in het haar is het niet te zien, maar schaken behoort echt wel tot een topsport. Dat hebben de leden van Schaakvereniging IJsselmonde wel laten zien. Denksport oogt fysiek niet zwaar, maar het brein staat continu aan. Tien zetten vooruitkijken, stellingen analyseren en alsmaar berekenen wat kan gebeuren. Urenlang zitten schakers tegenover elkaar aan het bord.

Voor de kinderen waren dit gelukkig geen uren maar minuten tijdens het schaaktoernooi van 28 mei. Ouders en kinderen waren in grote getallen aanwezig die dag. Het was spannend, maar ook super leuk voor de kinderen om dit mee te maken. In verschillende rondes streden de kinderen in teams tegen elkaar. Veel blije gezichten maar ook trotse ouders keken vol spanning naar de wedstrijden. Het was een geslaagde dag, met dank aan de organisatie en alle vrijwilligers.

Tennischallenge bij Sport Fit Health

Wij kunnen terug kijken op een leuke tennisdag die alles in zich had: Gezamenlijke betrokkenheid, spanning, emoties, vreugde, teleurstelling en verrassingen. Dit zijn belangrijke leermomenten in ons leven. De kinderen uit Oud-Charlois en Carnisse, die wekelijks training volgen bij Sport Fit Health, konden deelnemen aan de tennischallenge.

Nogmaals onze oprechte dank voor jullie bijdrage aan deze geslaagde dag, aldus het team van Sport Fit Health