Hockey breidt uit in Delfshaven

De aansluiting van OBS Finlandia bij de Schoolsportvereniging werpt na enkele weken zijn vruchten al af. Dankzij deze samenwerking wordt het sportaanbod in Oud-Mathenesse uitgebreid. HC Delfshaven verzorgt vanaf eind januari de hockeylessen in deze wijk.

Vanaf 28 januari 2022 kunnen kinderen in de wijk Oud-Mathenesse wekelijks op vrijdagmiddag hockeyen via SSV Spangen. Dat het sportaanbod via deze SSV wordt uitgebreid is met name te danken aan de samenwerking met OBS Finlandia, de school in deze wijk die zich onlangs aansloot bij SSV Spangen. De trainingen worden gegeven door HC Delfshaven in de gymzaal aan de Bulgaarsestraat in Rotterdam. ‘Sportcomplex Vreelust is niet ver’, aldus projectcoördinator Laurens Verbaan. ‘Maar om daar te komen moeten kinderen uit Oud-Mathenesse een drukke weg oversteken. Dat is voor ouders toch al snel een drempel om hun kind te laten sporten.’

Doorstroom

HC Delfshaven wil iedereen op een laagdrempelige manier laten kennismaken met hockey. Een sportclub voor en van iedereen, waar je op je eigen niveau kunt hockeyen. Al jarenlang geeft de hockeyclub trainingen via SSV het Nieuwe Westen in Delfshaven, onder leiding van trainer René Dinant. De afgelopen jaren heeft dat een hoop doorstroom opgeleverd naar de hoofdlocatie, het sportcomplex naast Blijdorp.

Ieder kind lid

Mirjam van Rijn, bestuurslid bij HC Delfshaven: ‘Hockeyclub Delfshaven was al twee jaar actief in Oud-Mathenesse zonder dat de Schoolsportvereniging hierbij was betrokken. Wij zijn blij met deze stap, omdat we met elkaar nog meer kinderen in de wijk kunnen laten kennismaken met het aanbod in Delfshaven en hopelijk daarna lid maken, want daar doen we het voor: ieder kind lid van een club!’

Aanmelden voor een proefles van hockey of een andere sport? Klik dan hier!