Gymmeester Frank maakt elke week promotie voor Jeugdfonds Sport en Cultuur

Gymmeester Frank Verhaar is gymdocent van LekkerFit! op de Globetrotter en coördinator van Schoolsportvereniging Afrikaanderwijk. In september staat hij iedere week op het schoolplein om zoveel mogelijk kinderen te werven voor de Schoolsportvereniging en om het Jeugdfonds Sport en Cultuur te promoten.

‘Vorig schooljaar tijdens de door Corona noodgedwongen buitentrainingen werd ik veel aangesproken door ouders met allerlei verschillende vragen. Met een informatiestand met vlaggen van de Schoolsportvereniging en LekkerFit! sta ik nu elke vrijdag op het schoolplein. Door de extra zichtbaarheid op het schoolplein is het voor mij als coördinator stuk makkelijker om contact te leggen met ouders. Daardoor kan ik het belang van sporten kenbaar maken en hierbij het aanbod van de Schoolsportvereniging uitlichten. Daarnaast kunnen ouders en kinderen zich meteen opgeven voor een proeftraining bij hen in de wijk’, zo vertelt Frank zelf.

‘Als coördinator van de Schoolsportvereniging begeleid en ondersteun je de kinderen en ouders van A tot Z: het moment dat ze zichzelf willen gaan opgeven voor een proeftraining tot aan het structurele lidmaatschap bij de sportvereniging.’

Jeugdfonds Sport & cultuur

‘Naast dat ik het sportaanbod in de wijk kenbaar kan maken is dit ook meteen een prima moment om ouders te informeren over het Jeugdfonds Sport & Cultuur’, vult Frank verder aan. Naast het zijn van gymdocent en coördinator vervult hij ook de rol als intermediair voor het Jeugdfonds Sport & Cultuur. In deze wijken is het Jeugdfonds erg belangrijk om sporten voor kinderen uit gezinnen met weinig geld toch mogelijk te maken.

Lees hier meer over het Jeugdfonds Sport & Cultuur.

Groot aanbod in Afrikaanderwijk

Kinderen uit Afrikaanderwijk hebben de keuze uit een groot en variërend sport aanbod vanuit de Schoolsportvereniging; zaalvoetbal, dans, turnen, kickboksen, taekwondo, hockey, basketbal en zwemmen. Door dit aanbod sporten er jaarlijks meer dan 100 kinderen uit de Afrikaanderwijk met een lidmaatschap bij een van de aangesloten sportverenigingen.

Het hele aanbod in Afrikaanderwijk vindt je hier.