Efsa straalt dankzij hoepelen

Efsa kon goed hoepelen als klein kind. Maar toen ze ouder werd en ermee stopte verleerde ze dit. Totdat ze op school een clinic van juf Juliette van Juul’s Hoop Vibes volgde. Inmiddels slaat ze geen les meer over.

Tijdens de gymlessen gaf juf Juliette van Juul’s Hoop Vibes een clinic aan de kinderen van groep 3, 4 en 5 van de Agnesschool. Efsa vond de les zo leuk dat ze meteen mee wilde doen met de proeflessen die via de Schoolsportvereniging worden gegeven.

Goed hoepelen

Op de vraag waarom het zo leuk is antwoord Efsa: ‘Toen ik klein was kon ik goed hoepelen, maar doordat ik het lang niet gedaan had kon ik het niet meer. Nu heb ik veel geoefend en kan ik het beter dan toen ik klein was.’

Opscheppen

Efsa heeft nog geen les op vrijdagmiddag overgeslagen en met de hoepel in haar hand straalt ze de hele training. De verschillende trucjes gaan haar goed af. Haar favoriete trucje is ‘opscheppen’. ‘De hoepel draait dan eerst gewoon om je buik. Met je hand schep je de hoepel omhoog terwijl hij blijft draaien. Je arm strek je in de lucht waardoor de hoepel uiteindelijk om je pols boven je hoofd draait.’ Ook zegt ze dat het hoepelen erg goed is voor haar conditie.

Thuis oefenen

Tijdens de lockdown konden de lessen niet doorgaan, maar inmiddels kan de groep weer in de gymzaal terecht. De leden van Juul’s Hoop Vibes hebben tijdens de lockdown allemaal een op maat gemaakte hoepel gekregen om zelf thuis mee te oefenen. Efsa: ‘De hoepel is wel een beetje groot om in de woonkamer te gebruiken dus dit is soms wel lastig.’