Coördinatoren verrast met Omarm-band

Maar liefst 10 coördinatoren van de Schoolsportvereniging zijn in het zonnetje gezet. Zij ontvingen de Rotterdamse aanvoerdersband van Omarm Rotterdam. Dankzij hun inzet krijgen kinderen voor wie dat vaak niet vanzelfsprekend is de kans om kennis te maken met sport en het verenigingsleven.

Lees hieronder welke coördinatoren van de Schoolsportvereniging allemaal in het zonnetje zijn gezet met de aanvoerdersband van Omarm Rotterdam!.

Yannick Alsemgeest (Schoolsportvereniging Het Oude Westen)

Yannick (Lekker Fit!-docent van de Augustinusschool) is nog maar kort actief als coördinator bij Schoolsportvereniging Het Oude Westen, maar ondanks zijn korte periode als coördinator is hij al niet meer weg te denken uit de wijk. Yannick zet zich om zoveel mogelijk kinderen uit de wijk Het Oude Westen op een sportvereniging te krijgen. Ondanks dat er in het Oude Westen wat extra drempels zijn om een kind op een vereniging te krijgen, weet Yannick het met zijn enthousiasme en passie toch al mooi voor elkaar te krijgen dat steeds meer kinderen uit de wijk de weg weten te vinden naar een vereniging.

Bastian Zoon (Schoolsportvereniging Oud Charlois)

Bastian is al jarenlang LekkerFit-leerkracht (bij de Triangel) en coördinator van de Schoolsportvereniging in Oud Charlois. Hij heeft er gedurende de schooljaren ervoor gezorgd dat veel kinderen uit de wijk Oud Charlois de weg hebben gevonden naar de sportvereniging en dat er een mooi variërend aanbod in de wijk staat.

Timothy, Leo & Marlies (Schoolsportvereniging Carnisse)

Timothy van de Elisabethschool, Marlies van De Klaver & Leo van De Kameleon vormen ‘Team Schoolsportvereniging Carnisse’. Met veel energie en goede samenwerkingen tussen de scholen proberen ze zoveel mogelijk drempels weg te halen voor ouders en kinderen om deel te nemen aan het aanbod van de SSV. Samen zorgen ze ervoor dat er zo’n 170 kinderen uit de wijk Carnisse de weg weten te vinden richting een sportaanbieder.

Ruud Vogel (Schoolsportvereniging Pendrecht)

‘Het gezicht van Pendrecht’. Iedereen uit de wijk Pendrecht kent meester Ruud van Over de Slinge, Ruud kent iedereen uit de wijk én Ruud staat voor iedereen klaar. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Ruud werd verrast door onze mascotte Scottie tijdens zijn gymles en kreeg zeer verdiend een aanvoerdersband uitgereikt. Vol enthousiasme en passie houdt Ruud de grootste SSV in aantal sporten en in aantal leden draaiende en zorgt ervoor dat er zoveel mogelijk kinderen uit de wijk Pendrecht lid worden van een sportvereniging.

Mike Jonk (Schoolsportvereniging Feijenoord)

Samen met Lieke van Engelen is Mike coördinator van Schoolsportvereniging Feijenoord. Door zijn ongekende enthousiasme is basisschool De Wissel hofleverancier geworden van het aantal kinderen bij SSV Feijenoord. Naast zijn rol als coördinator en gymdocent is hij ook multisport-aanbieder bij de SSV met zijn bedrijf Mega Training. Het is zijn doel om ervoor te zorgen dat kinderen doorstromen naar de sport die ze het leukst vinden.

Maureen Kientz (Schoolsportvereniging Hillesluis)

Maureen is al 11 jaar hoofdcoördinator van Schoolsportvereniging Hillesluis. SSV Hillesluis staat met zes deelnemende scholen in de top 3 met meest aangesloten scholen bij een SSV. Niet alleen de coördinatie is hier een uitdaging, maar ook de afstanden tussen deze scholen. Een goede verdeling van de sporten over de scholen is hier erg belangrijk, zodat kinderen niet te ver hoeven te lopen. Maureen bereikt jaarlijks rond de 100 kinderen en dit aantal is groeiende met een mooi nieuw sportaanbod, wat ze heeft neergezet.

Lieke van Engelen (Schoolsportvereniging Feijenoord)

Lieke van Engelen zet zich al 8 jaar actief in voor de kinderen in Feijenoord met Schoolsportvereniging Feijenoord. Door zich in te zetten om kinderen structureel aan het sporten te krijgen hoopt zij het verschil te maken zodat kinderen een mooie toekomst tegemoet gaan. Dat verschil maakt Lieke zeker en daarom verdient zij de aanvoerdersband!

Hans Molenaar (Schoolsportvereniging Bloemhof)

Hans Molenaar is leerkracht op CBS De Sleutel en al 4 jaar coördinator in de wijk Bloemhof. In deze wijk is het niet vanzelfsprekend dat kinderen lid worden bij een sportclub. Dankzij Hans krijgen ze via de Schoolsportvereniging de juiste begeleiding. Hans: ‘Wat het voor mij bijzonder maakt om in Feijenoord te werken is het feit dat het allemaal niet vanzelf gaat in de wijk hier. Kinderen willen graag sporten, maar dit is vaak lastig. De sportvereniging is niet dichtbij of ouders hebben niet de financiële middelen. Ouders spreken soms nauwelijks Nederlands en dat maakt het lastig om te deel te nemen aan het verenigingsleven. De uitdaging om kinderen hier te helpen én de dankbaarheid die daarvan het gevolg is, geven mij veel voldoening’.

Over Omarm Rotterdam

Omarm Rotterdam! is een initiatief van Rotterdam Sportsupport en staat voor elkaar steunen, leiderschap, samenwerking en betrokkenheid.