Aanvoerdersband voor coördinator Afrikaanderwijk

Frank Verhaar, coördinator van Schoolsportvereniging Afrikaanderwijk, heeft gisteren de Rotterdamse aanvoerdersband van Omarm Rotterdam! uitgereikt gekregen. Hij ontving deze aanvoerdersband op een bijzondere manier voor zijn waardevolle bijdrage aan diversiteit en inclusie in de Rotterdamse sport.

Afrikaanderwijk

Frank Verhaar is al bijna 15 jaar coördinator van de Schoolsportvereniging in Afrikaanderwijk op Rotterdam-Zuid. Sinds de start van het project zet de Lekker Fit!-leerkracht van Sterrenschool de Globetrotter zich in om de kinderen in de wijk aan het sporten te krijgen. Honderden kinderen leerden via hem kennismaken met sport(verenigingen) in de wijk. Projectcoördinator Jelmer Knossen van Rotterdam Sportsupport overviel Frank met deze verrassing.

Steunen

‘Omarm Rotterdam!’ is een initiatief van Rotterdam Sportsupport en staat voor elkaar steunen, leiderschap, samenwerking en betrokkenheid. Aanvoerders kunnen de speciaal ontworpen aanvoerdersband zelf aanvragen of iemand anders ermee in het zonnetje zetten.

Meer aanvoerders

Naast Frank Verhaar werden gisteren meer aanvoerders in het zonnetje gezet. Een aantal van hen zet zich ook (als sportaanbieder) in voor de Schoolsportvereniging. Zo ontving Chantalle Chapusot van Free to Move!! een aanvoerdersband, net als Abdel Maghnouj van Abdel Kwan, Michel van Jaarsveld van Volley Zuid en Gerard Smulders van de gemeente Rotterdam.

Lees meer over de aanvoerders op de website van Rotterdam Sportsupport.