Eén proefles Multisport en Zeyd was overtuigd

Zeyd zat in groep 2 toen hij een boekje van de Schoolsportvereniging meekreeg naar huis. In dat boekje stonden alle sporten die aangesloten waren bij Schoolsportvereniging Bloemhof. Op de achterkant van het boekje kon een formulier in worden gevuld voor een proefles. Multisport leek Zeyd wel iets.

Proefles multisport

Een week later was het zover. Zeyd belde aan bij de gymzaal waar Multisport werd gegeven. Meester Mike deed open en legde uit waar Zeyd zijn sportkleding aan kon doen. ‘Toen ik de zaal inliep zag ik heel veel spullen staan. Er stonden kasten en matten en er hingen touwen. Na een uur sporten was het tijd om weer om te kleden’, beschrijft Zeyd zijn eerste proefles. ‘Kom je volgende week weer’, vroeg meester Mike. ‘Zeker weten’, zegt Zeyd.

Samen sporten

De woensdag erna was er weer een training van Multisport. Het was zo leuk vorige week, dat Zeyd een vriendje had meegevraagd om samen mee te gaan doen. Weer stond de hele zaal vol. Veel kinderen hadden hetzelfde T-shirt aan. ‘Als je elke week komt sporten, dan krijgen jullie ook zo’n T-shirt’ zegt Meester Mike. Dat wilde Zeyd wel!

Blijven trainen

Nu, een jaar later, gaan ze samen elke week trainen. ‘Het leuke aan Multisport is dat we ze zoveel verschillende dingen doen’, zegt Zeyd. De ene week gaan we voetballen, basketballen of stoeien. De andere week gaan we trampolinespringen, boogschieten of koprollen maken. Touwzwaaien vindt Zeyd het leukst, al is eigenlijk alles wat ze doen bij Multisport heel leuk.

Wil jij ook een proefles Multisport volgen? Kijk snel op deze pagina!