Schoolsportvereniging knalt nieuwe schooljaar in

We zijn deze week weer gestart met de Schoolsportvereniging. Op 22 locaties in Rotterdam zijn de 27 SSV-coördinatoren gestart met de werving op bijna 70 scholen. Nieuw dit schooljaar is dat er op bijna alle locaties een SSV-feest wordt georganiseerd. Dit is een openingsdag voor alle kinderen van de aangesloten scholen. De kinderen kunnen clinics volgen van de sporten die bij hen op de locatie van de Schoolsportvereniging worden aangeboden. Op deze manier kunnen ze een betere keuze maken bij welke sport ze het liefst proeflessen gaan volgen om vervolgens misschien wel lid te worden. In totaal biedt de SSV wel 30 verschillende sporten aan!

Dit schooljaar

Op alle scholen worden ook dit jaar weer posters opgehangen en boekjes uitgedeeld. Veel sportaanbieders zullen onder schooltijd ook nog clinics verzorgen aan de basisschoolleerlingen. We doen er alles aan om zoveel mogelijk kinderen structureel aan het sporten te krijgen!

De Schoolsportvereniging

Bij een Schoolsportvereniging komen de sportverenigingen naar de wijk om leerlingen direct na schooltijd training te geven op of nabij school. De kinderen krijgen les van clubtrainers. Na een aantal proeftrainingen kunnen ze lid worden van de sportvereniging. Uiteindelijk spelen ze mee in de reguliere competitie. De trainingslocatie blijft in de wijk totdat kinderen er klaar voor zijn om door te gaan naar de hoofdlocatie van de vereniging. Vooral in wijken met weinig sportverenigingen of andere sportvoorzieningen is deze aanpak succesvol.