De Wissel wint met naam mascotte: Scottie

De mascotte van de Schoolsportvereniging heeft een naam: Scottie. Groep 4b van basisschool De Wissel bedacht deze stoere naam voor de sportieve beer. Zij wonnen hiermee de mascottewedstrijd.

In totaal 50 inzendingen kwamen binnen op de vraag om een passende naam te bedenken voor de nieuwe mascotte van de Schoolsportvereniging. Groep 4b van basisschool De Wissel bedacht met meester Mike (Lekker Fit!-leerkracht en coördinator van Schoolsportvereniging Feijenoord) de naam Scottie. Dit vonden wij zo goed passen bij de stoere, sportieve beer, dat deze klas heeft gewonnen. Zij ontvangen op een later moment nog een prijs voor deze creatieve ingeving.

Mascotte

Scottie de beer kwam afgelopen vrijdag tijdens de gymles langs om het goede nieuws mede te delen. Dit was een grote verrassing voor de kinderen, die in juichen uitbarstten bij het zien van de beer. Wij hopen dat Scottie, wanneer de coronamaatregelen het weer toelaten, voor veel meer blijde gezichten zorgt bij toekomstige sportactiviteiten op de scholen van de Schoolsportvereniging.

15 jaar

De mascotte is in het leven geroepen in het kader van het 15-jarig bestaan van de Schoolsportvereniging in 2021. Daarnaast hebben we een documentaire over het project laten maken. Deze is te bekijken via de volgende link: Een leven lang sporten – 15 jaar Schoolsportvereniging.

Schoolsportvereniging

Wil je meer informatie over de Schoolsportvereniging? Op deze pagina vind je achtergrondinformatie over het project van Rotterdam Sportsupport.