Aanvoerdersband voor coördinatoren IJsselmonde

De coördinatoren van de Schoolsportverenigingen in IJsselmonde zijn verrast met een aanvoerdersband van Omarm Rotterdam! Binnen hun wijken maken Mohamed Benziane, Nathan Vlassak, Rachelle Kreischer en Mara Goverde het mogelijk dat zoveel mogelijk kinderen dichtbij huis op een veilige en plezierige manier kunnen sporten of kunnen kennismaken met een breed aanbod aan sportmogelijkheden.

Coördinator vanuit Rotterdam Sportsupport Salima Bouhtala zette de vier coördinatoren, die ook Lekker Fit!-leerkracht zijn op verschillende scholen, in het zonnetje met de aanvoerdersband van Omarm Rotterdam!. ‘Het is niet altijd vanzelfsprekend dat kinderen in de desbetreffende wijken de weg naar een sportaanbieder weten te vinden’, legt Salima uit. ‘Met de hulp van onze SSV-coördinatoren kunnen de kinderen en hun ouders een passende sportkeuze maken en worden (financiële) drempels om ergens lid te worden verlaagd. In het gebied IJsselmonde slagen Mohamed, Rachelle, Nathan en Mara daar heel goed in.’

Mohamed

Mohamed Benziane is al 14 jaar coördinator van Schoolsportvereniging Beverwaard. Hij zet zich als Lekker Fit!-leerkracht van RK de Regenboog in om de kinderen in de wijk aan het sporten te krijgen. Daarnaast zet Mohamed zich ook in met zijn stichting Playfit. In diverse wijken in Rotterdam laat hij daarmee kinderen kennismaken met verschillende sporten.

Nathan

Nathan Vlassak is al jaren actief als SSV-coördinator op De Catamaran en zet zich in om een gevarieerd sportaanbod aan te bieden aan de kinderen in Lombardijen. Toen hij in de wijk startte, zag hij behoorlijk wat kansen en greep deze meteen aan. In een aantal jaar tijd sporten nu meer kinderen van andere scholen via Schoolsportvereniging Lombardijen en kreeg de SSV een echte wijkfunctie.

Rachelle

Coördinator Rachelle Kreischer van de Kubus is samen met vijf sportaanbieders verantwoordelijk voor het beweegaanbod in de wijk Hordijkerveld. Zij kreeg, net als Nathan, de band uitgereikt door Anouk Koppe van Lekker Fit!. Dankzij de inzet van Rachelle in de wijk kunnen kinderen ieder jaar uit een gevarieerd sportaanbod kiezen. Ook het afgelopen jaar, waarin als gevolg van de coronamaatregelen veel binnensporten niet konden doorgaan, wist zij met de sportaanbieders op creatieve en verantwoorde wijze de trainingen doorgang te laten vinden online op buiten.

Mara

Mara Goverde van de Meester Baarsschool is coördinator in Tuinenhoven. Maar liefst vijf scholen zijn aangesloten bij deze Schoolsportvereniging en Mara zorgt ervoor dat er voor ieder kind wat wils is: van schaken tot judo en van Voetjebal voor kleuters tot circus.

Over Omarm Rotterdam!

Omarm Rotterdam! is een initiatief van Rotterdam Sportsupport en staat voor elkaar steunen, leiderschap, samenwerking en betrokkenheid.