Backhand, forehand, smash; het kan in Bloemhof!

Sinds eind maart is tennis toegevoegd aan het sportaanbod bij SSV Bloemhof. De lessen worden elke woensdag gegeven door tennisvereniging Deuce Again in de gymzaal Heer Danielstraat in Rotterdam.

De hoofdlocatie van de tennisvereniging ligt wat verder in Feijenoord: in Vreewijk om precies te zijn. De vereniging heeft de ambitie om meer jeugd aan het tennis te krijgen. De lessen via de Schoolsportvereniging zijn dan een logische stap om de jeugd kennis te laten maken met speltechnieken als de back- en forehand, vindt ook Patrick Struijk, trainer bij Deuce Again: “De kinderen krijgen in een vertrouwde omgeving tennisles. Deze sport is voor alle leeftijden toegankelijk. Ook is bewezen dat tennis goed is voor je spieren en je lang zonder blessures kunt spelen.”

Meer dan techniek

“Tijdens de lessen leer je om mooie ballen te slaan met je eigen tennisracket. We focussen op techniek en maken natuurlijk ook veel plezier en lol met de tennisballen,” vervolgt Patrick. “‘Zodra het kind en de ouder(s)/verzorger(s) er klaar voor zijn, is het mogelijk om door te stromen naar onze hoofdlocatie in Vreewijk.”

Naast de lessen in Bloemhof geeft Deuce Again ook les in Katendrecht. In totaal zijn nu 6 scholen en 6 sportaanbieders aangesloten bij de SSV in Bloemhof.

Ook enthousiast geworden om te gaan tennissen? Meld je hier aan voor een proeftraining!