Projectcoördinator Schoolsportvereniging (m/v/x)

Met sport en verenigen brengen we Rotterdammers blijvend in beweging en maken we impact op mensen én de stad. Wil jij hier jouw bijdrage aan leveren? Wij zijn op zoek naar een energieke

projectcoördinator Schoolsportvereniging (m/v/x) voor 24 uur per week

Laagdrempelig, vertrouwd en dicht bij huis. De Schoolsportvereniging koppelt sportverenigingen en scholen aan elkaar, zodat meer kinderen in de buurt kunnen sporten. Zo ontwikkelen kinderen zich op sociaal vlak, worden ze gezonder, presteren beter op school en voelen zich thuis in hun wijk. Jaarlijks sporten zo’n 3.000 kinderen via de Schoolsportvereniging. Het project richt zich op basisschoolleerlingen in de groepen 2 tot en met 6. Uiterlijk in groep 7 of 8 stromen de kinderen door naar de hoofdlocatie van de vereniging of een dependancelocatie van in de wijk. Deelnemende sportaanbieders werven via dit project leden, investeren in hun toekomst en werken mee aan een samenhorige en leefbare wijk.

Als projectcoördinator ben je namens Rotterdam Sportsupport het aanspreekpunt voor de school-/wijkcoördinatoren in de wijken in Charlois. Je werkt samen met de scholen, de sportaanbieders en andere wijkpartners om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk kinderen kunnen deelnemen aan het sportaanbod binnen de Schoolsportverenigingen Carnisse, Pendrecht, Tarwewijk en Oud-Charlois. Daarnaast zie je kansen om het project verder te ontwikkelen.

Dit ga je doen

• Je beantwoordt hulpvragen van de coördinator in de wijk, de aangesloten sportaanbieders en scholen. Samen met hen bepaal je het sportaanbod. Je doet er alles aan om zoveel mogelijk instroom te realiseren naar het aanbod in de wijk en doorstroom naar de hoofdlocatie van de sportaanbieder.
  • Je onderhoudt contact met andere partijen die ook actief zijn in jouw wijken en realiseert kansrijke verbindingen die een positieve bijdrage kunnen leveren aan de Schoolsportverenigingen.
  • Je zorgt ervoor dat de Schoolsportvereniging zichtbaar is in de wijk en online.
  • Je zorgt ervoor dat op de achtergrond alle (administratieve) werkzaamheden geregeld worden om jouw Schoolsportverenigingen draaiende te houden.

Wij zoeken een collega die…

• oprecht, gedreven, proactief en energiek is;
  • goed is in relaties onderhouden en verbinden, zowel intern en extern;
  • Ervaring heeft met het samenwerken met scholen en sportaanbieders, ledenwerfprocessen en/of vergelijkbaar ander (vrijwilligers)werk;
  • strategisch kan denken en omgevingsbewust is;
  • planmatig en gestructureerd te werk gaat en meer doordacht dingen doet dan impulsief;
  • afspraken nakomt en waar nodig aan collega’s, verenigingen of andere partijen feedback geeft en stuurt op actie en resultaat.

En verder…

Je komt terecht in een fijne organisatie waar inclusie en goed werkgeverschap hoog in het vaandel staan. Lees hier meer over:

De functie is ingedeeld in schaal 8 (minimaal € 2.720,- en maximaal € 3.888,-) van de CAO Sport.
Wij bieden een aanstelling voor bepaalde tijd voor de duur van 1 jaar.

Geïnteresseerd?

Ben je enthousiast geworden na het lezen van deze vacature stuur dan – onder vermelding van vacaturenummer 202208 – uiterlijk zondag 8 januari 2023 je CV mét motivatie naar sollicitaties@rotterdamsportsupport.nl t.a.v. Sonny Noordermeer.

We verheugen ons op de kennismaking met jou!

Selectieprocedure

Voor ons heel gewoon maar goed om te vermelden; bij gelijke geschiktheid kiezen we voor de kandidaat die bijdraagt aan de diversiteit binnen het team of onze organisatie. De briefselectie vindt na de sluitingstermijn plaats. De eerste ronde gesprekken vindt plaats op dinsdag 17 januari en donderdag 19 januari 2023. Kandidaten waarmee we in gesprek willen, bellen we op woensdag 11 januari 2023. De andere kandidaten worden per mail op de hoogte gehouden.

Voor meer informatie over Rotterdam Sportsupport: www.rotterdamsportsupport.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.