Schoolsportvereniging Nieuwe Westen breidt uit met Emmausschool

De Emmausschool is aangesloten bij de Schoolsportvereniging het Nieuwe Westen. Kinderen in deze wijk kunnen nu dichtbij huis verschillende sporten uitproberen, zoals zaalvoetbal, hockey, kickboksen en dans. De Emmausschool is één van de grootste scholen in Delfshaven.

Als aangesloten school krijgen kinderen en ouders informatie over de sporten in de wijk en over Jeugdfonds Sport & Cultuur. Er zijn twee aanspreekpunten binnen de school die alles kan vertellen over de Schoolsportvereniging. Dit zijn Kevin Kriek (gymdocent) en Keltoum Mekouar (ouderconsulent). De school wil met deze samenwerking nog meer inzetten op het structureel bewegen (na schooltijd). Ook heeft de SSV in samenwerking met de Emmausschool de ambitie om in de naastgelegen gymzaal te benutten voor sportaanbod.

“Sporten na schooltijd is belangrijk voor de extra beweging,” zegt gymdocent Kevin Kriek. “Het is goed voor je gezondheid. Sporten verkleint de kans op overgewicht en zorgt voor een betere motorische ontwikkeling. Daarnaast zorgt het ervoor dat je zelfvertrouwen krijgt en sterker in je schoenen komt te staan. De kinderen maken snel vriendjes en vriendinnetjes tijdens het sporten. Samen bewegen bouwt een band op.”

Nieuwe kinderen

Laurens Verbaan is ook enthousiast over de samenwerking: “Samen met de sportaanbieders uit de wijk willen we zoveel mogelijk kinderen bereiken om structureel in beweging te komen,” aldus de projectcoördinator van de Schoolsportvereniging. “We bereiken nu nieuwe kinderen die uiteindelijk in aanraking komen met diverse sporten uit de wijk. Elk kind kan twee gratis proeflessen meedraaien en uiteindelijk een keuze maken die best bij hem/haar past.”

Benieuwd naar het sportaanbod in jouw wijk? Ga dan snel naar deze pagina.

V.l.n.r.: Laurens Verbaan, Kevin Kriek en Tom Kalkman.