Spanning bij eerste clubkampioenschap

Een spannende dag voor de jongtalenten van Balrak Sport Consultancy (BSC). Zondag streden 50 kickboksertjes mee tijdens het clubkampioenschap. Voor veel leden was het, mede als gevolg van de coronamaatregelen, de allereerste wedstrijd en dus extra spannend.

Onder grote publieke belangstelling van ouders, grootouders, broers en zussen streden circa 50 jongtalenten mee, waaronder veel kinderen die via de Schoolsportvereniging bij BSC sporten. De deelnemers waren verdeeld over diverse poules naar leeftijd, lengte, gewicht en ervaring. Het publiek werd getrakteerd op diverse partijen. Flitsende technieken wisselden elkaar in hoog tempo af. De jongtalenten toonden naast mooie aanval-, verdedigings- en overnametechnieken ook veel inzet en doorzettingsvermogen. Daarnaast leerden ze omgaan met spanning en winst en verlies.

Spannend

Voor veel deelnemers waren het de allereerste wedstrijden en was het dus extra spannend. ‘De clubkampioenschappen waren een succes, omdat er alleen vrolijke gezichten waren van zowel ouders als kinderen. Er waren geen verliezers, want wanneer je sport, win je altijd!’ aldus Ashwin Balrak na afloop van het kampioenschap.

Familie

De jongtalenten namen in grote aantallen hun eigen familie mee om ze tijdens het gevecht aan te moedigen. Hierdoor ontstond een gezellige en ontspannen sfeer. Ook stonden de familieleden klaar om daar te helpen waar nodig was. Voor iedereen was er ook een hapje en drankje.

Na afloop kregen alle deelnemers leuke prijzen. Naast de leuke prijzen werd er ook een ‘Player of the match’ uitgeroepen. En dit was Ivayrah. Zij was niet alleen technisch goed maar haar tegenstander was een jongen. Dit maakte het daarom zo bijzonder.

Ouderbetrokkenheid

Als Schoolsportvereniging zijn we verheugd dat dit soort sportactiviteiten weer doorgang kunnen hebben. Voor de jonge leden is het een manier om zich te ontwikkelen en de club beter te leren kennen. Voor ouders geldt dat zij meer betrokken raken bij de sportactiviteit van hun kinderen. Dit heeft uiteraard ook positieve invloed op de club of aanbieder zelf: deze wordt zichtbaarder en kan rekenen op meer betrokken ouders.