Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuws en informatie over de Schoolsportvereniging? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief! Gedurende het jaar ontvang je updates en inspirerende verhalen in je mailbox.

De nieuwsupdate is interessant voor samenwerkende partijen, zoals scholen (directies en vakleerkrachten), sportverenigingen en andere sportaanbieders, welzijnspartners en wijkpartners. Werk je (nog) niet met de Schoolsportvereniging samen maar ben je wel benieuwd naar het project van Rotterdam Sportsupport? Abonneer je dan om op de hoogte te blijven.

Ideeën voor de nieuwsbrief

Heb je interessante onderwerpen of ideeën voor de nieuwsbrief? Neem dan contact op met communicatieadviseur Wendy van der Wal via w.vanderwal@rotterdamsportsupport.nl.

Schrijf je via deze link in voor de nieuwsbrief van de Schoolsportvereniging.

Over het project

Bij een Schoolsportvereniging (een project van Rotterdam Sportsupport) komen de sportverenigingen naar de wijk om leerlingen direct na schooltijd training te geven op of nabij school. De kinderen krijgen les van clubtrainers, kunnen na een aantal proeftrainingen lid worden van de sportvereniging en spelen uiteindelijk mee in de reguliere competitie. De trainingslocatie blijft in de wijk totdat de kinderen er klaar voor zijn om door te gaan naar de hoofdlocatie van de vereniging. Vooral in wijken met weinig sportverenigingen of andere sportvoorzieningen is deze aanpak succesvol. In Rotterdam zijn 22 wijken waar de Schoolsportvereniging actief is. In totaal zijn 65 sportaanbieders en 74 scholen aangesloten.

Lees hier meer over het project Schoolsportvereniging.