50 jaar Budo Ryu

Budo Ryu vierde deze maand het 50-jarig jubileum van de vereniging. Onder het genot van heerlijke poffertjes vierde Dick van der Meer samen met al zijn leden en trainers het jubileum, waaronder ook leden die via de Schoolsportvereniging bij Budo Ryu zijn begonnen met judoën.

12 jaar SSV Crooswijk

Sinds de oprichting van de Schoolsportvereniging Crooswijk in het jaar 2009 is Budo Ryu al aangesloten bij SSV Crooswijk. In al die jaren zijn er al een hoop kinderen lid geworden van judo bij Budo Ryu. ‘Doordat de lessen centraal in de wijk worden aangeboden neemt Budo Ryu al 12 jaar lang de drempel afstand weg voor kinderen uit Crooswijk. De kinderen kunnen dichtbij hun huis en school deelnemen aan structureel georganiseerde judo trainingen. Budo Ryu is bijna niet meer weg te denken uit Crooswijk. Ik hoop dat ze nog minimaal 12 jaar lang actief blijven binnen de Schoolsportvereniging,’ zegt Sonny Noordermeer, projectcoördinator van de Schoolsportvereniging.

Omarm Rotterdam

Vanwege de jarenlange samenwerking, de betrokkenheid bij de Schoolsportvereniging, invloed op de wijk Crooswijk en de aandacht die Dick heeft voor het aangepast sportaanbod is hij een echte aanvoerder van de stad! Dick verdient daardoor zeker een aanvoerdersband van Omarm Rotterdam! Afgelopen week werd hij daarom in het zonnetje gezet. Hij kreeg tijdens de training de aanvoerdersband uitgereikt door verenigingsconsulent Kralingen/Crooswijk Daan Baecke.

Omarm Rotterdam is een initiatief van Rotterdam Sportsupport en staat voor elkaar steunen, leiderschap, samenwerking en betrokkenheid. Meer weten over Omarm Rotterdam, klik dan hier.

Proeftrainingen

De afgelopen periode heeft in het teken gestaan van proeftrainingen, zodat kinderen uit de wijk zich kunnen oriënteren op het sportaanbod. Dat is bij Budo Ryu een succes gebleken! Meer dan 20 kinderen zijn inmiddels lid geworden bij Budo Ryu bij SSV Crooswijk.

Wil jij ook een proeftraining volgen bij Budo Ryu of bij een andere sport in Crooswijk? Neem dan snel een kijkje op deze pagina.