Sponsor maakt hockeyster Nikki blij

Een hockeytenue, een lange broek, een trui, een regenjas, een shirt, schoenen, twee hockeysticks (voor binnen en buiten), een bidon, een tas én handschoenen. Sponsor JaWa Sport kleedde Nikki van de Beatrixschool in Pendrecht van top tot teen aan. Een primeur voor de Schoolsportvereniging. Voor het eerst is een SSV-team, in dit geval van hockeyvereniging Tempo’34, gesponsord.

Compleet verrast is Nikki als ze vrijdagmiddag van school gehaald wordt door haar moeder en haar hockeytrainster Ginny Hoogendoorn van Tempo’34. Pas bij JaWa Sport in Schiedam wordt haar duidelijk waarom ze is ‘gekidnapt’. Ze mag bij de hockeyzaak alle spullen uitzoeken die ze nodig heeft om haar favoriete sport te beoefenen. Haar eerste reactie: ‘Vet!’. De verbazing is van haar gezicht te lezen elke keer als ze nóg iets in de winkel mag uitkiezen.

Verdiend

Dit heeft ze dik verdiend, aldus Ginny. ‘Ze is zo goed bezig, tijdens de trainingen en op school, en is een voorbeeld voor de rest’. Dit laat Nikki en haar moeder niet onberoerd. Voor beide is dit dan ook een emotioneel moment.

Sponsor

Dat Nikki compleet aangekleed de winkel weer verlaat, is te danken aan de inspanningen van Ginny en Bernard (JaWa Sport). De twee raakten eerder met elkaar in gesprek over sponsoring. Bernard gaf aan dat hij elke G-hockeyspeler een stick sponsort, waarop Ginny vertelde dat er ook kinderen zijn wiens ouders de financiële mogelijkheid niet hebben om kleding en materiaal te kopen. Gevolg is dat sommige kinderen bijvoorbeeld worden gepest. Die verhalen raakten Bernard en hij wilde als sponsor graag iets betekenen voor Tempo’34.

Primeur

Niet alleen Nikki heeft nu een complete hockey-uitrusting. Haar team, waarin kinderen hockeyen die via de SSV bij Tempo’34 zijn gekomen, is verblijd met materialen. De hockeyvereniging kreeg voor de Schoolsportverenigingen Tarwewijk en Pendrecht veldsticks, zaalsticks en hockeyballen. Het is voor het eerst dat een SSV-team op deze manier wordt gesponsord.

Mooi gebaar

Dat een sponsor zich zo inzet is een mooi gebaar, aldus Maarten Niggebrugge, projectleider Schoolsportvereniging bij Rotterdam Sportsupport. ‘Voor ruim 80 procent van de kinderen die via de Schoolsportvereniging bij een club sporten is de contributie te hoog. Het lidmaatschap voor hen wordt vergoed door het Jeugdfonds Sport. Dat geeft al aan dat er weinig geld is om ook nog kleding of materialen aan te schaffen.’

‘Big smile’

Met een nog grotere ‘big smile’ op haar gezicht verschijnt Nikki voortaan bij de trainingen. Trainen doet ze sinds kort op de hoofdlocatie van Tempo’34. ‘Ik ben superblij dat dit allemaal kan’, zegt ze meermaals tijdens het passen en uitzoeken van haar outfit. Het meest blij is ze met haar nieuwe tas. ‘Houdt u van knuffels?’ vraagt ze ten slotte aan Bernard, waarop hij bevestigend antwoordt. Dankbaar geeft ze hem nog een dikke knuffel.