Sonaina voelt zich zelfverzekerder door karate

Sonaina volgt al vijf jaar karatelessen bij de Karate Academy van Geoffrey Berens, aangesloten bij Schoolsportvereniging Hillesluis. Ze is wekelijks op de training en doet altijd haar best, met af en toe een kletspraatje met haar trainingsmaatjes. Het plezier is tenslotte erg belangrijk!

Tijdens de lessen leert Sonaina haarzelf goed te verdedigen en het kunnen ontwijken en voorkomen van ruzies of gevechten. Ook durft ze nu beter voor een klas of groep te staan om iets voor te doen of te vertellen. ‘’Het allerleukste vind ik het stoten en trappen tegen de stootkussen en het leren en uitvoeren van de Kata’s (schijngevechten)’’, vertelt Sonaina zelf.

Karate leerzaam

De karatelessen in de gymzaal van de Bogermanschool worden iedere maandagmiddag gegeven door de Geoffrey Berens Karate Academy. ‘’Het is een hele leuke vereniging en ik vind karate na 5 jaar nog steeds heel leuk en leerzaam om te doen doordat er steeds nieuwe oefenvormen bijkomen’’, spreekt ze enthousiast!

Normen en waarden

Trainer Geoffrey Berens beschrijft Sonaina als vrolijk, beleefd en respectvol. Ze past daarmee perfect bij de de normen en waarden waar karate voor staat. ‘’In de afgelopen jaren heb ik haar vertrouwen steeds meer zien groeien en profileert ze zich steeds meer binnen de groep. Ze is inmiddels een van de meest ervaren karateka’s van de groep. Tijdens trainingen kan ze echt haar mannetje staan en pit laten zien. We hopen nog heel lang met Sonaina te mogen trainen en hopen haar nog veel te helpen in haar ontwikkeling binnen de karatesport, maar ook als mens’’, voegt hij hier trots aan toe.

Wil jij zelf karate of een andere sport proberen? Meld je dan hier aan voor een proefles!