In Delfshaven zijn dit schooljaar al vijf nieuwe scholen aangesloten bij de Schoolsportvereniging (SSV). De vier Schoolsportverenigingen in dit gebied kunnen dankzij deze samenwerking nog meer kinderen bereiken en kennis laten maken met sporten in de wijk.

In Delfshaven zijn vier Schoolsportverenigingen (Schiemond, Bospolder-Tussendijken, Het Nieuwe Westen en SPangen). Deze vier SSV’s hebben allemaal een hoofdschool (waar de coördinator van de wijk ook werkzaam is) en een aantal aangesloten scholen. Het aantal aangesloten scholen in Delfshaven heeft de afgelopen maanden een forse opmars gemaakt.

Sinds dit schooljaar zijn er maar liefst vijf nieuwe scholen aangesloten bij de Schoolsportvereniging: OBS Kasteel Spangen, OBS Dakpark, KC De Vlinder, CBS De Mozaïek en de RK Mariaschool. Alle kinderen van deze scholen kunnen terecht bij hun (Lekker Fit!)-gymleerkracht voor meer informatie over de sporten in de wijk: van judo tot basketbal en van turnen tot atletiek. Kijk hier voor alle informatie over de Schoolsportverenigingen in Delfshaven.

Wist jij dat:

• In totaal nu vier hoofd- en negen aangesloten scholen in Delfshaven ervoor zorgen dat honderden kinderen in beweging komen?
  • Sportaanbieders via de Schoolsportvereniging nu meer dan 20 sport-uren per week in Delfshaven aanbiedt?
  • Kinderen uit 10 verschillende sporten kunnen kiezen in Delfshaven?
  • We binnenkort een primeur bekendmaken over sport en gamen in Delfshaven?