Het begon drie jaar geleden met één kickboksles per week, maar inmiddels weten de kinderen in zeven Rotterdamse wijken de trainingen van Balrak Sport Consultancy (BSC) te vinden. Onlangs startte de aanbieder een tweede trainingsuur in Feijenoord.

Enthousiast

Rick de Kruijff en Ashwin Balrak begonnen ruim drie jaar geleden met één kickboksles in Beverwaard. Na uitbreiding buiten de grenzen van Beverwaard, kwam als meest recente wijk Feijenoord erbij in september. Daar zijn al zoveel kinderen enthousiast over de sport, dat er een tweede trainingsuurtje bij is gekomen.

Veilige omgeving

Meer dan 100 kinderen zijn nu via de Schoolsportvereniging actief bij Balrak Sport Consultancy. Rick de Kruijff: ‘Wij merken dat de Schoolsportvereniging niet alleen nuttig is voor het direct na schooltijd aanbieden van lessen, maar ook de veilige omgeving draagt bij aan het lid worden aan onze vereniging. Wij krijgen veel kinderen die het spannend vinden om naar een sportclub te gaan. Eenmaal bij ons actief krijgen de kinderen zelfvertrouwen en leren ze voor zichzelf opkomen op een positieve manier.’

Dankbaar

BSC geeft aan erg dankbaar te zijn voor het advies en ondersteuning die zij krijgen vanuit de Schoolsportvereniging. De aanbieder werkt niet alleen samen met de coördinator van de wijk (de Lekker Fit!-docent), maar ook met één of meerdere coördinatoren van Rotterdam Sportsupport, waarvan de Schoolsportvereniging een project is.