Tijdens de afgelopen proeftrainweek konden kinderen in de wijk Crooswijk kennismaken met twee nieuwe sporten: zwemmen (Z&PC) en multisport (La Movista). Via Schoolsportvereniging Crooswijk kunnen kinderen vanaf november bovendien nog een derde nieuwe sport kiezen: Crossfitkids.

La Movista biedt multisport aan binnen de doelgroep kleuters. Dat betekent dat in deze wijk nu ook kleuters kunnen deelnemen aan het aanbod via de Schoolsportvereniging. Bij multisport kunnen deze kinderen proeven van verschillende sporten.

Z&PC is momenteel de enige zwemaanbieder binnen de Schoolsportverenigingen in Rotterdam. De derde nieuwe sport gaat van start in november. De nieuwe aanbieder in de wijk is Dwienfit met het aanbod Crossfitkids. Bij Crossfit komen meerdere sporten samen (fitness, atletiek en gymnastiek). Kinderen leren zo spelenderwijs de basisbewegingen van crossfit en verbeteren hun fysieke vaardigheden.

Kinderen uit de wijk Crooswijk hebben nu een ruime keuze aan sporten: Crossfitkids, zwemmen, multisport, dans, schaken, freerunning, tafeltennis & judo!