De jongste voetbaltalenten van Playfootball zijn warm gemaakt voor het echte verenigingsleven. Afgelopen weekend namen ze deel aan een voetbaltoernooi bij Rijnmond Hoogvliet Sport. Daar maakten ze kennis met een spelen van voetbalwedstrijden tegen andere voetbalverenigingen.

Playfootball, van Playfit, wordt aangeboden via de schoolsportverenigingen Carnisse en Pendrecht. Tijdens de lessen leren ze voetbalvaardigheden, maar spelen ze uiteraard ook af en toe wedstrijdjes. Deelname aan het Lichtjestoernooi in Hoogvliet ging weer een stapje verder. Daar speelden ze tegen voetballers van andere clubs.

Wij vinden het belangrijk dat de kinderen die via de Schoolsportvereniging sporten deelnemen aan dit soort activiteiten. Als ze kennismaken met het spelen van wedstrijden dan wordt de drempel lager om uiteindelijk door te stromen naar een vereniging en op de hoofdlocatie van de club te spelen. En zelfs mee te spelen in de competitie.

De voetbaltalenten van Playfootball waren erg enthousiast over het toernooi. Eén van de voetbaltalenten kwam vol enthousiasme naar coördinator Ruud Vogel met de vraag: Wanneer is het volgende voetbaltoernooi?!