Noel Soares geeft met zijn organisatie Team Soares boks- en kickbokslessen aan kinderen die via Schoolsportvereniging Pendrecht bij hem sporten. Noel Soares is van mening dat het kickboksen een perfecte activiteit is waarbij hij de jeugd kan begeleiden en stimuleren om op het rechte pad te blijven. Zijn voornaamste doel is om deze jongeren inzicht te geven in een betere en bewustere levensstijl. Hij coacht daarom ook kinderen die meer willen bewegen en aan overgewicht lijden.

Het bijzondere van Noel zijn trainingen is dat hij de ouders bij zijn lessen betrekt. Hij neemt veel tijd om de ouders te informeren waarom hij dit doet, maar laat ze ook meedoen met de les. Zo zijn er hele lessen, waarbij ouder en kind samen bezig zijn met elkaar en met sporten. Uit deze manier van werken is al een nieuwe vrijwilliger gekomen, die hem helpt met de lessen.

Noel geeft op dit moment via Schoolsportvereniging Pendrecht training aan tientallen kinderen. In januari gaat hij ook lesgeven aan de kinderen in het Oude Westen.