Kinderen in Hordijkerveld kunnen vanaf volgende week ook kickboksen in de wijk. Balrak Sport Consultancy biedt binnen deze Schoolsportvereniging (SSV) de lessen aan. Ashwin Balrak is de oprichter van de club. Zelf oud-sporter met meerdere titels behaald in het thaiboksen.

‘Kickboksen is een geweldige sport voor kinderen’, aldus oprichter Ashwin Balrak, voormalig sporter die meerdere titels op zijn naam heeft staan. ‘Veel ouders zijn wat huiverig om hun zoon of dochter op kickboksen te doen. Er gaan soms negatieve verhalen over kickboksen rond of andere ouders kijken er negatief tegenaan. Ze verwachten dat kinderen die leren kickboksen worden opgeleid tot kleine straatvechtertjes.’

Ashwin: ‘Niets is minder waar. Kinderen die kickboksen krijgen hier veel positieve energie van. Ze worden weerbaarder maar leren ook discipline tijdens de gestructureerde kickbokstrainingen. Ook leren ze respect te hebben voor elkaar.’

Ashwin Balrak, Rick de Kruiff (trainer/vennoot) en Patrick Huizer (ssv-coördinator van Hordijkerveld) maakten vandaag kennis met elkaar en bespraken de belangrijkste punten met elkaar door.

In Hordijkerveld kunnen kinderen naast kickboksen ook basketballen, toneel lessen volgen, dansen, multisporten, judoën, kleuterturnen en meedoen aan aikido.