Dansen, baseball, basketbal, voetbal, tennis en boksen. Het sportveldje Noorderhagen in IJsselmonde was één grote ‘playground’ tijdens de American Sports Day, op 9 oktober. Basisschoolkinderen uit de wijk waren super enthousiast en probeerden zoveel mogelijk sporten uit. De kinderen kwamen van verschillende scholen die aangesloten zijn bij de Schoolsportvereniging. Ook leerkrachten en ouders genoten van het spektakel, dat als doel had om kinderen kennis te laten maken met nieuwe sporten en de sportverenigingen.

Na het uitproberen van elke sport kregen de kinderen een formulier voor een proefles die zij bij de vereniging kunnen volgen. Uiteraard was er ook iets te verdienen. Met de stempelkaart, waarop je de sporten kon afvinken die waren uitgeprobeerd, kon je een smoothie en popcorn halen.

Deze sportdag werd mede mogelijk gemaakt door de sportaanbieders Free to Move, 010 Trojans, Portland Poema’s en Urban010 en de combinatiefunctionarissen van Rotterdam Sportsupport.