Deze week vieren we een bijzondere mijlpaal! De Schoolsportverenigingen Hordijkerveld en Lombardijen bestaan 10 jaar. Wij willen deze SSV’s van harte feliciteren met dit jubileum en hopen dat de kinderen in deze wijken nog lang met plezier via de Schoolsportvereniging zullen blijven sporten.

Wij bedanken de aangesloten scholen en coördinatoren voor de samenwerking en hun inzet.

Lombardijen

In Lombardijen is ‘hoofdschool’ De Catamaran al sinds het begin aangesloten. Vorig jaar gaven directeur Arina Rook en adjunct-directeur Bas van der Molen hierover een interview. Ook SSV-coördinator in deze wijk, Nathan Vlassak, vertelde in het artikel over zijn werk. Hij wist in een jaar tijd het aantal sportende kinderen te verdubbelen, van 100 naar 200. Wij zijn bijzonder dankbaar voor de inzet en de fijne samenwerking!

De andere scholen in deze wijk die bij de SSV zijn aangesloten zijn Het Open Venster en de Paus Johannes School. De sportaanbieders die het sportaanbod voor de kinderen verzorgen zijn Budo Unity ‘99, Dansschool IJsselmonde, Vol in Beweging, Atomium ‘61, HC Feijenoord en Schaakvereniging IJsselmonde.

Hordijkerveld

In Hordijkerveld is OBS de Kubus de ‘hoofdschool’. Rachelle Kreischer is de SSV-coördinator die er al een aantal jaar, samen met Patrick Huizer, voor zorgt dat de kinderen kunnen kiezen uit een gevarieerd sportaanbod. Ook hen zijn we bijzonder dankbaar en we hopen nog lang met hen samen te kunnen werken, net als met de andere aangesloten scholen: Meester van Eijck school , Prinses Margrietschool en CBS Beatrix. De sportaanbieders die het sportaanbod verzorgen zijn Rotterdam Zuid (basketbal), Dansschool IJsselmonde, Bushi Dojo, sv Thor, Theater Hofplein, JCR Judo en Atomium ‘61.

Salima Bouhtala, projectcoördinator SSV bij Rotterdam Sportsupport in IJsselmonde, is verheugd met deze jarenlange samenwerking. ‘We kijken uit naar nog eens 10 jaar erbij. Het is mooi om te zien dat er zoveel kinderen dagelijks aan het bewegen zijn dankzij de Schoolsportverenigingen. Dat is te danken aan al die trainers en schoolcoördinatoren die dagelijks hiervoor in de weer zijn.’