**Meer dan tien nieuwe Rotterdamse sportaanbieders hebben zich voor komend schooljaar aangesloten bij de Schoolsportvereniging of hebben hun sportaanbod naar andere wijken uitgebreid. Dat betekent dat kinderen in de 24 SSV-wijken nog meer te kiezen hebben. **

Net als de scholen, zijn de sportlessen ook deze week weer begonnen. Via de Schoolsportvereniging kunnen basisschoolkinderen op of nabij school sporten als lid van een sportvereniging. Dit schooljaar zijn er meer dan tien nieuwe verenigingen de samenwerking aangegaan met de Schoolsportvereniging of hebben verenigingen hun aanbod uitgebreid naar andere Schoolsportverenigingen.

Hierbij een greep uit de nieuwe aanbieders

• Silent Dragon: deze kickboksschool geeft lessen via de Schoolsportvereniging Hillesluis. SSV Hillesluis biedt ook karate, dans, circus, turnen, schaken en korfbal aan.
  • BMX Fietsschool geeft al lessen freerunning in Feijenoord en Pendrecht. Daar komt nu ook Afrikaanderwijk bij. Via de SSV Afrikaanderwijk kunnen kinderen nu kiezen uit maar liefst acht sporten: freerunning, basketbal, dans, turnen, taekwondo, hockey, voetbal en kickboksen.
  • Huk-Tti: een nieuwe sport die via SSV Oude Noorden/Kloosterbuurt wordt aangeboden: de zelfverdedigingssport Tang So Do. Een mooie aanvulling op dans, zaalvoetbal en turnen, de sporten die al in deze wijken worden aangeboden via de SSV.
  • Voetjebal Rijnmond: Via SSV Tuinenhoven biedt Voetjebal Rijnmoond speciale voetballessen aan voor de kleuters van groep 1 en 2. Kleuters kunnen via deze SSV ook al korfballen. Voor de andere groepen wordt dans, judo, hockey, circus en schaken aangeboden in Tuinenhoven.
  • Dwienfit: Een primeur voor de Schoolsportvereniging: Crossfitkids. Dwienfit biedt deze sport aan via SSV provenierswijk waar de kinderen ook al kunnen deelnemen aan atletiek, basketbal, voetbal en judo.
  • Feyenoord handbal: Feyenoord handbal biedt dit schooljaar handballessen aan via SSV Tarwewijk. De kinderen in deze wijk hebben nu heel wat te kiezen: handbal, dans, turnen, taekwondo, kickboksen, hockey en honkbal.
  • JSV Kralingen: op Katendrecht wordt dit jaar schaken aangeboden als nieuwe sport. Daarmee komt het sportaanbod in deze wijk op maar liefst 8 sporten: hockey, judo, dans, voetbal, turnen, taekwondo, karate en schaken.

In totaal hebben meer dan 70 sportaanbieders zich verbonden aan de Schoolsportvereniging. Wij hopen dat veel kinderen zich komende weken weer gaan inschrijven voor de proeftrainingen bij onze sportaanbieders.