Mooi nieuws voor alle schoolkinderen in Tuinenhoven, Beverwaard, Feijenoord, Lombardijen, Katendrecht en Afrikaanderwijk. Via deze Schoolsportverenigingen kunnen zij het hele volgende schooljaar weer hockeyen bij Hockeyclub Feijenoord. De club biedt op zes locaties op Rotterdam-Zuid lessen aan, dichtbij de aangesloten SSV-scholen.

Afgelopen schooljaar waren de hockeylessen populair. Op bijna alle locaties werden de groepen groter. De club kon veel nieuwe leden laten doorstromen naar de hoofdlocatie: Sportcomplex Olympia.

Alleen op de locatie van Schoolsportvereniging Tuinenhoven waren de groepen iets minder vol. Dat is te wijten aan de verhuizing naar een andere gymzaal, wat voor wat opstartproblemen zorgde. Volgend jaar gaan we ons er allemaal voor inzetten om ook deze groepen weer vol te krijgen.

De Schoolsportvereniging is blij dat Sportplusvereniging HC Feijenoord zich blijft inzetten om de Rotterdamse jeugd in beweging te houden en krijgen.

Wist je trouwens dat de club dé succesformule heeft voor één van de grootste uitdagingen voor sportverenigingen: ouderbetrokkenheid. De hockeyhap brengt wekelijks 200 kinderen en ouders bij elkaar voor een gezonde maaltijd. Lees hier meer.