De NN Marathon Rotterdam komt er weer aan. Het hele weekend van 6 april staat in het teken van hardlopen. Wil je meedoen met jouw school of vereniging? Dat kan! Op zaterdag 6 april kun je meedoen aan de NN Kids Runs van 1 of 2,5 kilometer, of aan de AD City Run (5 kilometer). Je leraar of trainer mag als coach meelopen.

Kijk op de site van de NN Marathon naar de tarieven en lees daar alle belangrijke informatie.

De Doelstraat wordt die dag omgetoverd tot een scholendorp met marktkramen. Hier kun je als school verzamelen en jullie spullen achterlaten. Bij jullie inschrijving kan je aangeven of jullie een gratis kraam willen, dit is mogelijk vanaf vijftig deelnemers.

Naast een welverdiende medaille en high-five van Runnie, krijgen alle kinderen na de finish ook water en iets te eten. De coaches kunnen daarna in het daarvoor bestemde vak de kinderen opvangen en lopen via een aparte scholenlijn terug naar het Stadhuisplein. Deze lijn wordt met kleuren en figuurtjes aangegeven, die corresponderen met het startnummer en de polsbandjes.